Tanke.

Ja, vissa nyheter får man ju helt enkelt ta som dom kommer liksom. Men det här med unga mammor nu.. Är det bara jag som tycker att det är lite.. mycket nu? Jag har väl inget emot unga mammor förutom att jag tycker att de borde skaffa lite mer livserfarenhet och se sig omkring samt skaffa utbildning och jobb innan dom föder barn.. nä, jag vet inte vad jag ska säga riktigt. Vet folk inte hur mycket jobb det är med barn? Vissa verkar tro att det bara är massa gullgull och att barnet är en ängel. Men sanningen är ju att man knappt får sova en blund på typ 4-5 år minst och att man har ansvar över en annan människas liv i 18 år, minst. Och pengarna. Har man inte ett fast jobb med fast inkomst så kanske det blir kärvt att skaffa barn. Asså, det är ett så stort åtagande. Det känns som att man ger bort sin ungdom, på nåt vis.

Jag pekar absolut inte ut någon, bara rent allmänt sådär... Men är man mellan 15-20 så är man ju generellt inte redo för barn. Är det inte så? Är det inte då man ska resa runt och se världen, skaffa utbildning eller bara ha massa skoj? När ska man annars göra det? Alla gör sina val och klart man läre acceptera valen omgivningen gör och hoppas på det bästa och det gör jag ju såklart i alla fall.

Allt jag hoppas är att det är så sjukt genomtänkt som det kan bli, om det nu inte var  en "olyckshändelse". Det är en galet stor grej och inte nåt som man kan lämna bort efter två månader när man tröttnat på att kliva upp tio gånger varje natt för att bebisen gråter och behöver kärlek, uppmärksamhet och närhet. 

Jag har i alla fall insett här borta hur jobbigt det är att vara förälder. Verkligen. Jag kan säga helt klart att jag är inte redo för en liten bebis på mååånga år. Hoppas alla unga mammor är tålmodigare och mognare än vad jag är.

Natti

Kommentarer
Postat av: Johanna

16 st 19-åringar hemma i Bollnäs som har eller ska få barn i år. Idioter, I may add. Plus Frida Frisk, ha du hört det?

2009-07-15 @ 20:11:05
URL: http://lidicrous.blogg.se/
Postat av: Anna

GUD. Fattar inte vad dom tänker med.. Har jag inte hört, tror jag. Största skrällen sitter jag fan på. msn snart?

2009-07-15 @ 21:23:08
URL: http://annawestlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0