American Idol

Fan vad American Idol pissar på svenska idol. Så självklart att jag inte ens behöver säga det med tanke på invånarskillnaden (är det ett ord?) osv. Svenska topp 10 skulle inte ens bli uttagna till andra omgången i USA. Dom är så otroligt begåvade att vecka efter vecka satt jag där med vattniga ögon och gåshud. Mina favoriter det här året var Adam Lambert och Danny Gokey.  Dom hade två helt olika stilar men saken dom gjorde var att dom framkallade en känsla hos publiken. Min förra idolälskling Ola Svensson (jag var hopplöst förälskad och generat kan jag erkänna att jag och Anne grät när han fick åka hem) kan slänga sig i väggen.


Dannys fru dog fyra månader innan han sökte till Idol och när han sjöng den här låten nöjde sig inte mina ögon med att tåras. Jag stortjöt, både jag och M. Världens sötaste. Jag äääälskar hans röst!



Adam var världens teaterapa (och homosexuell) och kom tvåa. Den här låten var gåshudsvarning gånger tusen och hans röst är helt jävla otrolig. Nästa American Idol får följas från Sverige. Garanterat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0