Åh, du ljuva frihet



När jag var på hotellet i Vegas så låg jag och zappade runt litegrann och såg Alexander Skarsgård dyka upp i tv-rutan. Jag blir alltid lika lycklig när jag ser något svenskt här borta. Jag blir oftast lite (läs; mycket) överexalterad och får en stor loserstämpel i pannan, men vadå? Jag är ju svenk. Att han sedan säger : Åh, du ljuva frihet eller nåt liknande i slutet gjorde att jag nästan kom på stört. Åh, Alexander.



Kvällen innan spelades den här låten i baren och gissa vem som slog världsrekord i att prata om Sverige? Jag. Jag nöjer mig inte med att säga att hon är från Sverige, inte. Nej, jag drar historien om den silvriga jackan hon hade när hon slog igenom och att alla ville ha en sån (eller?) och drog på med massa små anekdoter. Ytterst spännande, tyckte Monica och bartendern som tålmodigt lät mig prata på. Sen gjorde bartendern en drink åt mig. Förmodligen för att få mig att stänga babbelhålet jag har till mun.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0