Om du vore domare hade du fattat

Jag är assisterande domare (springer på linjen) i en fotbollsmatch och drar en offside.


Gubbe i publiken: Du vet att man räknar offside från när bollen slås och inte från när spelaren tar emot den, va?

Jag: (stannar upp, vänder mig om och ser på gubben) VA? Men Gud.. tänk att ingen har lärt mig det på de SEX domarkurser jag har varit på...  Och tänk att de inte lärde mig det när jag var på assisterande-kurs.. eller att jag inte har sett det när jag har läst igenom regelboken.. Har du läst den förresten? Har du varit på domarkurs? Har du gått på linjen och dömt någon gång kanske?! 

Gubben: ??????

Jag: Tänkte väl det.

Okej.. Så gick det inte riktigt till, kanske. Men om jag hade fått bestämma så hade jag gjort sådär. Istället sprang jag snällt vidare på linjen, tyst som en mus.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Det är såna människor man hatar.



Trevligt att du uppdaterar lite. Förresten, fast din kommentar på min blogg (inlägget konstigheter) var anonym var det lätt att lista ut vem det var ;p

2010-10-02 @ 20:52:34
URL: http://litejosefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0