Malplacerad

Åkte som sagt och bytte olja på bilen. Åkte till Jeffy loob (eller nåt liknande) och aldrig har jag känt mig så malplacerad. Skitiga mexikanska karlar överallt och bilar och olja och slangar och smuts. Körde lite försiktigt fram bilen och sa att jag ville byta olja. Då började karlfan ställa massa frågor.. man ba:  ?????.

Sen när vi väl redde ut det hela så skulle han VISA mig saker också. Så där står han och pekar under huven och förklarar vilken färg det ska ha och vad det är och allt detta på engelska, utöver allt. Det hade ju varit oförståeligt på svenska. Jag stog bara och sa "ja" åt allt han sa. Kändes bra. Vuxenpoäng till mig ändå, tycker jag. Att jag gjorde det.

Nu, grillning av kyckling, korv och köttbullar samt sill och ägg med kaviar. Och lite smaskig dricka. Midsommar for life.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0