Tillbaka i skolbänken

Japp, så har jag äntligen fått tummen ur och kravlat mig iväg till skolan. Tog enklaste alternativet som fanns. Engelska som andraspråk. Lektionen gick till såhär: Jag kom dit, presenterade mig, gjorde övningar i stil med "Do you come here every day?" "Yes, I come here every day", fick prata med läraren som insåg min talang ofc och sa att jag inte behövde göra några övningar utan undrade om jag inte ville vara hennes assistent istället.. och hon ville att jag skulle hålla föredrag om saker som intresserade mig så att klassen kunde lära sig av att lyssna. Spännande första lektion, må jag säga.  MEN, nog med min självgodhet nu.

Jag var den enda långa tjejen (den enda långa personen faktiskt) och även den enda med blont hår och gröna ögon. Alla andra var från mexiko, taiwan, japan eller liknande. Men det var rätt trevligt faktiskt. Man sitter där och är social och försöker förstå vad folk säger samtidigt som dom försöker förstå vad jag säger. Underhållande :D

I semptember ska jag välja något annat. Italienska, kanske. Eller någon danskurs. Såg att dom hade yoga och ville ta självmord vid minnet av två års yoga (eller var det ett?) i skolan. Fy fan. Aja, kommer gå i skolan mån-tors nu från klockan 18-21.15 vilket rubbar hela mitt schema då jag brukar gå och lägga mig 21 eller SENAST 22. Men vad gör man inte för utbildning, gott folk? 

Därmed säger jag god natt och sov gott. God morgon till sverige, förresten. Hejsvej. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0