Ohoy!

Eller nåt sånt. Rubriker är ju som sagt inte min starka sida. För att uppdatera min ytterst lilla skala av läsare så befinner jag mig ju som sagt i USA. Det känns rätt coolt, om jag får säga det själv. Jag har firat thanksgiving, det var coolt. Känner mig en eller två erfarenheter rikare. Träffade släktingar som pratade om allt från volvo och abba till sveriges ekonomi och huruvida sverige var ett u-land eller inte. Amerikanare är ett eget folkslag, helt klart. Men de ville få mig att trivas och jag fick en skål innan thanksgivingmiddagen till och med. Jag kände mig hedrad och blev nästan lite blöt i ögat, bara nästan. En konstig grej är att här så äter man inte som vi äter, helt ärligt. Dom använder aldrig kniv som vi gör. Alltså, ni vet när man håller kniven i ena handen och gaffeln i den andra, skär vad man än äter och stoppar gaffeln i munnen samtidigt som man håller i kniven? Ja, så gör dom inte här och det fick jag ett gäng kommentarer om. Men dom sa att jag skulle känna mig som hemma och äta hur jag ville. Snällt. 

När alla släktingar skulle åka hem fick jag kramar och lyckönskningar och jag tackade och såg glad ut och en sa till och med att jag redan verkade som en del av familjen. Då blev jag glad i hjärtat. Sen var det bara jag, Monica, Jay, Hannah och Brian kvar. Jag var femte hjulet (eller är det tredje?), inte helt otippat men jag fick dricka vin och var glad för det. Nej, faktiskt så kände jag mig inte som något hjul utan som en del av vagnen, eller nåt.  Vi såg på en mysig film och hade en allmänt mysig kväll.

Jag visste redan från början att dagen skulle bli bra när Monica frågade mig på morgonen ifall jag gillade vin. Vad ska man svara, liksom? "JA, jag älskar vin och drack det ett par gånger i veckan innan jag kom hit och saknar det som en galen." Och dregla lite samtidigt. Njaaae, kanske inte. Så jag svarade artigt att : Eehm, yes. I do. Då kände jag i magen att det skulle bli en bra dag och det blev det.

Jag har även blivit utfrågad på dejt. Av Joshua, som jag nu har fått reda på att han heter. Jag träffade honom på gymmet och han är helt okej. Jag skulle kunna hänga med vem som helst just nu, tror jag. Jag vill bara ha ett socialt liv utanför familjen, typ. Hur som helst så är den här Joshua antingen väldigt romantisk eller lite.. stalkerish på nåt vis. Förhoppningsvis så är han romantisk som fan. Jag ska nog träffa honom på söndag. Fast bara kanske. Jag vet inte riktigt. Det ska INTE vara en dejt, dock. Mer som liksom.. umgås, bara. Det tror jag på.

OCH! En sak till. Imorse när jag skulle äta frukost så var hela familjen i köket. Jag tar fram en skål, mjölk och flingor. Jag häller i mjölken och EFTER det så har jag i flingorna. Jason tittar på mig som om jag, helt seriöst, kom från nån annan planet eller så. Så frågar han, väldigt förvånad: "Do you put the milk in FIRST?" Jag ba: "Men ja, så gör man. Väl? Alla fall där jag kommer från" Jag skyller allt på sverige när jag är här. Hur som helst så skulle man tydligen ha i flingorna FÖRST och SEN mjölken. Men icke, jag tänker fortsätta med mitt sätt. Varför bryta ett vinnande koncept? Jaja, vad jag ville veta var iaf om det är vanligt att man har i mjölken först? För jag har bara sett folk som har haft i mjölken först. Eller?

Jaja, ikväll ska jag och Monica ut en sväng. På en baaaar till och med. Jag får iofs bara dricka läsk eller vatten men ändå. Jag ska uuut! Jag känner mig cool.

Läs min resdagbok. Där har jag bilder. Det kanske är lite ärligare här, dock. Så många släktingar som läser den resdagboken :p men bilderna finns där. jag heter annawestlund där med. hihi.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0