Invigning

Igår invigde jag, Marina (som är här på besök) och Amber den nya sportbaren som har öppnat här i Westlake. Ni ska veta att när något nytt öppnas runt omkring här så blir det stor hysteri. Inte lika som i älskade Bollnäs, kanske, men det är liksom en stor grej.

Det är hur som helst Fox Sports Grill som har öppnat sina dörrar för sportintresserade människor. Jag placerar mig såklart direkt i den kategorin utan tvivel, till skillnad från mina två vänner. MEN, vi befinner oss nu i Amerika. Ett land där normala sporter inte riktigt intresserar folk. Nej, här jävlas dom med att visa amerikansk fotboll och baseboll. Söndagar är amerikanska fotbollens dagar. Hela söndagen, med start runt 9 så visas match efter match med denna, för mig, helt obegripliga sport. Det var fullpackat, det var öl, det var stämning och det var hejaramsor och bråk. Helt i sin ordning när det gäller sportevenemang. Jag älskade det. Älskade. 

Denna bar kommer säkerligen bli en stor succé och jag kommer ta del av den. Jag kommer vara där många av mina åtta återstående söndagar. Även fredagar och lördagar bör bli bra dagar där. Att stället ligger bara 15 minuter bort gör allt mycket bättre. Slippa en 45 minuters bilfärd in till Hollywood. Ja, hörrni. Det här gillas. Även fast jag önskar att de kunde visa normal fotboll. Det vore liksom top notch, det. 

Men man ska vara glad över det lilla, har jag hört.  


Kommentarer
Postat av: syster

åtta söndagar kvar bara?! vad lite det lät :D och fan vad BRA det lät :D

2009-09-22 @ 13:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0