Sova gör jag bäst

Zonia och jag var på bio idag. Mycket rolig film. Innovation of lying, hette den. Genom filmens namn kanske ni skarpsinnade kan dra slutsatsen att filmen handlade om uppfinningen av lögner. Mycket bra uppfinning. Ärligt, små vita lögner är mycket bättre än att säga en jätteelak sanning. I de flesta fall, vill säga. Hur som helst, i filmen så talar hela världen sanning och tänker högt, jämt. Mycket underhållande för biopubilken men deprimerande för de mindre lyckligt lottade i samhället som får all skit på sig. Så en dag säger en man något som inte var sant. En lögn. Galet. Alla tror på honom eftersom alla talar sanning, hela tiden. Så är det såklart en kärlekshistoria och dittan och dattan. Underhållande och sevärd, tycker jag.


Ska ta en short story om huspartyt igår. Det var faktiskt mycket roligt. Proppat med folk, det spelades beer pong, musiken var hög, drinkarna var goda. Ja, det blev kanske liiite för mycket av det goda men så kan det gå ibland. Jag är här och jag lever, all that matters. End of story.


Klokckan är 20.52 här, det är lördagkväll.  Vad ska Anna göra? Sova. Det är så givet, så givet. Mina ögonlock väger för mycket just nu för att orkas hålla sig uppe mycket längre. Det är ascoolt att gå och lägga sig före nio en lördagkväll, tycker jag. God naaatt.


Jag saknar Daniela ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0