Irriterande

Idag har inte varit någon vidare bra dag, får jag lov att säga. Det började lite redan igår då jag kände mig bättre i min förkylning och åkte till gymmet i brist på annat och gick i rask takt i uppförsbacke i 30 minuter och sen joggade/sprang i 15 minuter. Sen gjorde jag bara ett gäng situps och sen hemfärd och dusch och idol. Man kände ju lite i skallen, halsen och näsan att gymmet kanske inte varit det smartaste beslutet.

Det bevisades ju imorse, när jag vaknade. ONT i huvudet. Ögonen är som göta kanal, ungefär. Näsan är täppt enda upp till hjärnan, minst. Men ändå, tänkte jag, så kanske det går över. Det är ju ändå värst på mornarna, oftast. Så med positiv anda tog jag mig upp ur sängen för att påbörja min dag. Det kändes liksom rätt bra ett tag där.  Sen så kom barnen ner. Jag hade såklart laddat upp med alvedon, förkylningspiller och näsdroppar så jag var beredd. Hade tänkt mig en dag ute i parkerna där barnen kunde leka och jag sitta och tycka synd om mig själv. NEJ, då börjar det regna. Fan vad roligt. Så har det öst ner hela dagen. Jag tog mig dock till affären för att köpa lite choklad för mens har jag ju också. Och ögonen rinner fortfarande och näsan rinner nu också på grund av näsdropparna. Det känns som att mitt huvud är vadderat.

SÅ, idag har jag alltså irriterat mig på det mesta. Kan skriva en liten lista för att ni ska få klart för er hur lättirriterad jag faktiskt har varit idag. 

Jag har irriterat mig på:

- Folk som andas högt (en gubbe i kassakön andades ashögt framför mig så blev jag skitirriterad)
- Folk som kör alldeles för sakta (så att man inte kan byta fil i tid och missar sin avfart)
- Folk som kör för fort (som gör att det blir obalans och man ändå inte kan byta filjävlel)
- Folk som irriterar sig på mina barn i affären (skaffa egna jävla barn och försök hålla dom lugn i en gång full med godis!)
- Barn som inte kan hålla sig lugn i affären eller någon annanstans.
- Jonah som inte lät mig sova middag fastän jag behövde
- Regnväder som gör mig alldeles jävla bitter (jag har nog blivit bortskämd här)
- Skype som har laggat alldeles för mycket idag och fått mig att skrika rakt ut ett par gånger
- Min dator som man INTE KAN KOLLA PÅ FILM PÅ
- Mig själv för att jag är så jävla lättirriterad

Så kan det gå. Ikväll ska jag fixa mobilen. FINALLY! Tre månader utan mobiltelefon är som att ha gått naken i tre månader. Mycket påfrestande.

Vill även ägna en rad eller två till min vän Johanna som snart fyller 20. ASLEDSEN att jag missar din födelsedag. Och alla andras 20-årsdagar också för den delen. Men nu äre ju din som är på tur. Men vi får ta igen det när jag kommer hem. Ska göra mitt bästa för att skicka ett kort så att du vet att jag älskar dig ändå.

Tack för denna gången. Adjö.


Kommentarer
Postat av: Johanna

du är väl för underbar, du! <3 miss you like hell

2009-02-07 @ 19:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0