Sjukling som fan.

Jag är sjuk och jag tycker inte om det. Jag tycker inte ooom det. Feber och en jävla taggklump i halsen som snurrar runt varje gång jag sväljer. Det var en bra liknelse, tycker jag. Näe, men ärligt så är det inte på värsta viset. Jag har inte spytt, vilket jag normalt gör när jag får någon sorts sjukdom för min mage är typ helt fuckad, jag har inte sådär jätteont i kroppen även fast det gör ont. Men inte på värsta viset liksom. Det är halsen som spökar mest, skulle jag vilja påstå.

Mamma kallade hela sjukdomsscenariot "Stockholmssjukan" eftersom att jag fick den direkt när jag kom hem från Stockholm. Småstadsbo som hon är så trodde hon väl att jag tagit med mig nya bakterier till Bollnäs från storstaden. Det skulle vara typiskt henne. Men hon är mysig.

Jag har ju då som sagt varit i huvudstaden och hälsat på Johanna och company. Det var mysigt och på lördagen firade vi Jocke som ju fyllde 20 år. Wiiie. Jag blev helt sagolikt full då, så jag kan inte ens förklara. Har lite blåmärken, skavsår och minnesluckor sen kvällen. Hamnade även i världens fjantigaste bråk som jag får skämmas över, verkligen. Uscha. Men på det stora hela så var det roligt den kvällen. Synd bara att Johannsingen blev sjuk :(

På måndag ska jag återigen till sthlm för att gå på intervju med förmedlingen. Jag och pappa ska åka ner och mysa då :) Det kommer bli jävligt mysigt, får jag hoppas.

Johanna och Daniel är i Bollnäs nu, kan jag tänka. Om de inte dog på vägen eller nåt eftersom hon skulle ringa, kom jag på nu. Men det har hon ju inte gjort. Jag får så lov att ringa imorgon när jag vaknar för att se att dom kom fram helskinnade, ungdomarna.

Om jag skulle ta och lägga mig nu då kanske, och bli lite frisk. Det skulle vara nånting det, hörni. God natt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0