Tre dagar i huvudstaden.

Tre dagar har spenderats i vår huvudstad som, för er som inte vet, är Stockholm. Jag och mina två företagskompanjoner har varit med på Älvsjömässan. Det var en upplevelse det, ska ni ha klart för er. Det första som hände var att vi blev stoppade av polisen på väg ner till Stockholm och fick böta en massa pengar. Det var också en upplevelse.

Väl där nere byggde vi vår asheta monter. Den var het om man jämför med isen på typ antarktis för egentligen så var den ganska ful. Där stod vi i flera timmar och försökte vara trevliga mot folk. Även det var en upplevelse, att försöka vara oerhört trevlig flera timmar i sträck. Ganska jobbigt, om jag ska vara ärlig.  Åh, just det. Jag skämde ut mig också, förstås. Det var såna där snurrdörrar in till mässan så när vi skulle på invigningen gick hela länet tillsammans och jag lyckades gå in i glaset på en sån dörr. Men det bjuder jag på.

På kvällen åkte vi till Nacka, där vi bodde och alla tre slockande ganska omgående. Det är alltid lika skönt att sova på hotell, tycker jag. Det som är bäst med att somna är att man får vakna och gå ner och äta världens hotellfrukost. I love it!  Sen vare mässa igen, sex timmar. Det gick oväntat snabbt, må jag säga. Efter mässan vare dags att göra sig snygg, försöka i alla fall, till galamiddan.

Det var roligt. Underhållningen var tre, för mig, helt okända komiker (en var gubben från Lidl-reklamerna). Dom var hur roliga som helst i alla fall! Jag skrattade seriöst så jag grät. Skoj var det. Fredrik Birging var konfrencier, han var asbra. Vi vann inga priser men inte vart jag så värst ledsen för det. Bara lite. Hihi.

Slutsatsen blir alltså att det var ganska jobbigt men jäkligt roligt.

Nu städar jag mitt rum vilket inte är roligt men skitmycket behövligt. Det kommer kännas bra när det är färdigt. Jag får tänka så, helt enkelt.

Adjöken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0