Snabbis.

Vill bara skriva av mig lite en dag som denna. Är apatrött av någon konstig anledning, förmodligen vädret som ställer till det. Är grått och blåsgt och kallt. Och regn i luften. Jag tycker inte om det. Det gör mig trött och inte alls på alerten, ska ni ha klart för er. Jag vill helst lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet och sova några timmar. Men det går ju inte, för jag ska leka mamma i några timmar till innan jag får någon ledighet. Då kan jag säga att det bär av in till gymmet så att jag får springa av mig och kanske bli lite piggare.

En vecka kvar till jul känns helt omöjligt. Jag fattar det helt enkelt inte. Det känns absolut inte som jul. Om inte familjen här hade fixat julgran och juldekorationer så hade jag trott att alla hade varit dumma i huvudet som redan satt upp julsaker. Men nej, tro det eller ej, en vecka kvar till jul. Känns ju inte riktigt riktigt om jag får säga det själv.

Det går så jävla fort här borta, alltihopa. Veckorna bara flyger förbi, tycker jag. Helt plötsligt så är det fredag och veckan har bara försvunnit, på något mystiskt  vis. Det känns bra dock. Med lite nya kompisar så ser det här ut att styra upp sig rätt så bra.

Det var min snabbis. Åter till barnen. Adjöken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0